Stolek z bloku motoru
Josef Novák 23.9.2015 Komentářů: 0 Počet hlasů: 8

Vzhledem k tomu, že mám blízko k motorismu, jsem se rozhodl doplnit bydlení o vkusný kousek stylového nábytku.
Nápad na výrobu konferenčního stolku z velkého motoru jsem měl již dlouho, jeho realizace přišla až nyní.
Po dlouhodobém brouzdání na internetu jsem našel inzerát, kde bylo možné zakoupit kompletní motor včetně převodovky.
Následovala kompletní demontáž a odmaštění.
Vzhledem k nesourodnosti povrchů jsem veškeré hliníkové díly opískoval a "funkční" plochy následně ofrézoval.
Po rozvržení ojnic s písty a pogumovanými otočnými koly, byl blok svrtán, díly jakož to ojnice a čepy jsem nechal pochromovat.
Následovalo vyrovnání pístů, které slouží jako podstavce pro sklo.
Sklo jako takové je 8mm silné a kalené na vršky pístu přilepené UV lepidlem, které zajistí vysokou pevnost.
Horní originální víko jsem nahradil duralovou šablonou s popisem, která je připevněna přes matné plexisklo k bloku.
Do plexiskla bylo přivedeno několik oranžových led-diod, které celý nápis a okraj podsvítí.
Abych motoru dodal jeho "funkčnost", byly na spodní hranu připevněny duralové kroužky se sadou led-diod.
Nikoliv však jako osvícení ,ale napojeny na řídící elektroniku, kterou je možno regulovat rychlost "zápalů", což se děje i ve skutečném motoru.
Časování válců je dle vozu, ze kterého byl motor demontován.
Aby k celému stolku nevedla žádná kabeláž, byl pod původní horní kryt nainstalován akumulátor.
Nabíjení je možné přes konektor zabudovaný do bloku motoru, stejně jako jeho sepnutí klasickým klíčem.
V první poloze svítí pouze nápis v druhé nápis společně s problikávajícími válci, jejichž rychlost lze měnit potenciometrem.
Tímto bych rád poděkoval všem, kteří mi jakkoli s výrobou pomohly.
Nápad na výrobu konferenčního stolku z velkého motoru jsem měl již dlouho, jeho realizace přišla až nyní.
Po dlouhodobém brouzdání na internetu jsem našel inzerát, kde bylo možné zakoupit kompletní motor včetně převodovky.
Následovala kompletní demontáž a odmaštění.
Vzhledem k nesourodnosti povrchů jsem veškeré hliníkové díly opískoval a "funkční" plochy následně ofrézoval.
Po rozvržení ojnic s písty a pogumovanými otočnými koly, byl blok svrtán, díly jakož to ojnice a čepy jsem nechal pochromovat.
Následovalo vyrovnání pístů, které slouží jako podstavce pro sklo.
Sklo jako takové je 8mm silné a kalené na vršky pístu přilepené UV lepidlem, které zajistí vysokou pevnost.
Horní originální víko jsem nahradil duralovou šablonou s popisem, která je připevněna přes matné plexisklo k bloku.
Do plexiskla bylo přivedeno několik oranžových led-diod, které celý nápis a okraj podsvítí.
Abych motoru dodal jeho "funkčnost", byly na spodní hranu připevněny duralové kroužky se sadou led-diod.
Nikoliv však jako osvícení ,ale napojeny na řídící elektroniku, kterou je možno regulovat rychlost "zápalů", což se děje i ve skutečném motoru.
Časování válců je dle vozu, ze kterého byl motor demontován.
Aby k celému stolku nevedla žádná kabeláž, byl pod původní horní kryt nainstalován akumulátor.
Nabíjení je možné přes konektor zabudovaný do bloku motoru, stejně jako jeho sepnutí klasickým klíčem.
V první poloze svítí pouze nápis v druhé nápis společně s problikávajícími válci, jejichž rychlost lze měnit potenciometrem.
Tímto bych rád poděkoval všem, kteří mi jakkoli s výrobou pomohly.
Komentáře
Přidat komentář +Abyste mohli přidávat komentáře, musíte se přihlásit